قالب حرفه ای ووکامرس قالب وردپرس تخفیفات قالب وردپرس قالب وردپرس چیتا یک قالب فروشگاهی حرفه‌ای قالب فروشگاهی وردپرس مراحل شروع و یادگیری شبکه از مقدماتی تا پیشرفته – netuzman

مراحل شروع و یادگیری شبکه از مقدماتی تا پیشرفته

چرا می خواهم شبکه رو شروع کنم؟

انگیزه شما از ورود به دنیای شبکه چیه؟ علاقه؟ پول؟ کلاس کاری؟ از بین ۲ گزینه‌ی روی میزتون (برنامه نویسی یا شبکه) شبکه رو انتخاب کردید؟

فردی از فامیل ها در حوزه شبکه کسب و کاری داره و به شما گفتند شبکه بازار خوبی داره و قول دادند شما رو ببرند سر کار؟

می خواهید جایی در حد کافینت را شبکه کنید و می خواهید این کار را خودتان انجام دهید؟

یکی از دوستانتون در حال گذروندن دوره های شبکه است و خوشحالی و هیجانش رو می بینید و این روی شما تاثیر گذاشته و مایلید شما هم این هیجان و حس خوب رو تجربه کنید؟

هدفتون ورود به دنیای هک و امنیته ولی برای پیشنیاز می خواهید شبکه رو بگذرونید؟

ممکنه انگیزه شما یکی از موارد بالا باشه مثلا پول، و یا اصلا هیچ کدوم از این هایی که گفتیم نباشه و شایدم چند تا از این انگیزه ها رو با هم داشته باشید مثلا علاقه، پول و کلاس کاری. مهمترین مساله ای که باعث می شه یک کاری رو ادامه بدیم علاقه است.

فرض کنیم فقط هدفمون پول باشه و به خاطرش شبکه رو شروع می کنیم. بعد می بینیم کار دیگه ای دستمزد خیلی بالایی داره و یا دستمزدها در حوزه کاری شما پایین اومد. در این صورت اگر علاقه ای به کار در این حوزه نداشته باشید، خیلی سریع دلسرد می شوید و تصمیم می گیرید در زمینه دیگری فعالیت کنید.

اما اگر به این کار علاقه داشته باشید، با تلاش و پشتکار سعی می کنید جایگاه خودتون رو بالا ببرید. بعضی از دوستان فکر می کنند شبکه برخلاف برنامه نویسی یک کار روتینه و خلاقیت و پشتکار کمتری نسبت به برنامه نویسی نیاز داره در حالی که اگر خلاقیت و پشتکار در رشته شبکه بیشتر از برنامه نویسی نباشه، کمتر هم نیست!

یک شبکه کار واقعی کسیه که بتونه مشکلات شبکه رو خطایابی و Troubleshooting کنه دقیقا مانند یک برنامه نویس که باید خطاهای برنامه نویسی رو Debug کنه، وگرنه راه اندازی کردن هر سرویسی با یک Search در گوگل و یا دیدن یک ویدئو به سادگی قابل انجامه!

شبکه رو از کجا شروع کنیم؟

اگر تا به حال هیچ دوره ای نگذرونید و تازه می خواهید وارد دنیای شبکه بشوید، حتما و حتما باید از دوره اول یعنی Network+ کار خودتون رو شروع کنید. دوره Network+پیشنیاز همه دوره های شبکه است و قبل از این که از بین رشته های مهندسی شبکه مایکروسافت، سیسکو، لینوکس و میکروتیک بخواید رشته ای رو انتخاب کنید، باید حتما این دوره رو بگذرونید.

گذروندن این دوره یک نقشه راه خوب در اختیار شما قرار می ده و شما با توجه به چیزهایی که یادگرفتید می تونید بینید که به چه مباحثی بیشتر علاقه دارید و تعیین گرایش کنید.

آیا به مباحث Routing و Switching علاقه مند شدید و به یا مایلید بتوانید سرویس هایی مثل File Server و DNS Server و DHCP Server رو راه اندازی کنید و یا مدیریت و کنترل سیستم ها رو انجام بدید؟

در صورتی که به مباحث زیر ساختی علاقمند هستید دوره های سیسکو و دوره های میکروتیک را میتوانید بگذرانید .مخصوصا اینکه به خاطر تحریم و گرانی دلار، مورد مصرف سیسکو هم نسبت به گذشته محدود تر شده و تمایل بازار به سمت دیوایسهای میکروتیک بیشتر شده است .

در صورتی که به راه اندازی سرویسها علاقمند هستید همانند : اکتیو دایرکتوری ، DNS , File server WDS و … بهترین دوره برای شما در درجه اول دوره های مایکروسافت و بعد از آن لینوکس میباشد.این معلومات اغلب در نگهداری سرویسهای موجود اتاق سرور مورداستفاده قرار می گیرند .

دوره های امنیت از جمله Security + , CEH ، دوره های هستند بسیار جذاب ولی از دیدگاه دنیای کار کاربرد کمتری در سازمانهای دارد ولی در شرکتهای امنیتی که مسئولیت امن سازی و استاندارد کردن شبکه ها را به عهده دارند میتواند کاربرد داشته باشد در ایران بازار محدودی دارد اما همانند هر حرفه ای اگر یک متخصص واقعی باشید قطعا کار مناسب و مورد علاقه خود را خواهید یافت .

کلام آخر

فناوری به سرعت در حال تغییر است و ممکن است آن چه که امروز به عنوان یک فناوری محسوب می شود فردا منسوخ شده قلمداد شود. پس لازم است تا شما که کار در حوزه شبکه و حوزه IT را انتخاب نموده اید همواره به روز یا در اصطلاح UPDATE باشید. حوزه شبکه بسیار رقابتیست و لازمه حضور شما در موقعیت های شغلی و کسب درآمد های مناسب، آگاهی و برخورداری شما از مهارت های لازم و بروز در این حوزه می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می توانید از این استفاده کنید HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

بالا قالب وردپرس خبری آموزش طراحی فروشگاه فایل آموزش نصب قالب وردپرس قالب شرکتی X Corporate افزونه امنیتی iThemes Security Pro