قالب حرفه ای ووکامرس قالب وردپرس تخفیفات قالب وردپرس قالب وردپرس چیتا یک قالب فروشگاهی حرفه‌ای قالب فروشگاهی وردپرس میکروتیک چیست ؟ – netuzman

میکروتیک چیست ؟

شرکت میکروتیک MikroTik در سال ۱۹۹۵ در لتویا ( اروپای شرقی) توسط دو دانشجو MIT آمریکا تاسیس شد اولین محصول این شرکت سیستم عامل میکروتیک بود که توسط نگارشی از سیستم عامل لینوکس بنیان گذاشته شد. همزمان با شروع استفاده از استاندارد ۸۰۲٫۱۱ در تکنولوژی وایرلس امکان استفاده از این تکنولوژی در این سیستم عامل نیز افزوده شد. یکی از اهداف این شرکت ارائه تجهیزاتی هم رده محصولات سیسکو با قیمتی بسیار پایین تر بود.

رقابت با سیسکو،از رویا تا واقعیت

در واقع هدف از ایجاد سیستم عامل، رقابت با سیستم عامل معروف IOS سیسکو بود که برروی PC ها نصب می شود و ارائه ی امکانات بی نظیری از جمله روتینگ، فایروال، VPN، مانیتورینگ، Qos ،Hotspot ،Load Balancing و سرویس های کار آمد دیگری که در مدیریت شبکه ها است. یکی از عوامل پیشرفت این سیستم عامل پایداری آن در ارائه سرویس ها در شبکه های کوچک، متوسط و بزرگ بود که تمام کاربران خود را تحت تاثیر قرار می داد.

یکی دیگر از مزایای این سیستم عامل نسبت به رقبای قدرتمند خود امکان کانفیگ توسط یک نرم افزار به نام winbox در سیستم عامل ویندوز بود که با محیط کاربری گرافیکی احساس راحتی بالایی به کاربران خود جهت تنظیمات این دستگاه می دهد.

ورود به عرصه تولید سخت افزار

در سال ۲۰۰۲ میکروتیک به این نتیجه رسید که برای پایداری بالاتر در سخت افزار معمولی PC باید وارد تولید سخت افزار های جدیدی برای سیستم عامل خود شود. این موضوع نشان دهنده این بود که میکروتیک دیگر به دلایلی به همه PC ها اعتماد ندارد، زیرا PC ها تنوع زیادی داشتند و برای محیط های حرفه ای شبکه ساخته نشده بودند، مشتریان نمی توانستند یک PC بزرگ و غیر پایدار را درشبکه های بزرگ استفاده کنند. ناگزیر میکروتیک تصمیم به تولید محصولات سخت افزاری با نام  Routerboard کرد.

این محصولات سخت افزاری یک نسخه از PC های معمولی در ابعاد کوچک بودند که برای شبکه ها طراحی شده بود. میکروتیک در این سالها با پیشرفت سیستم عامل خود، پیشرفت های زیادی در سخت افزار های خود به وجود آورد. که این موضوع منجر به آن شد که ارائه دهندگان سرویس های اینترنتی بزرگ در اقساط نقاط جهان از جمله ایران به استفاده از میکروتیک به جای محصولاتی از قبیل سیسکو روی آورند.

تفاوت سخت افزار ها در منابع  سخت افزاری مانند CPU، رم، لایسنس، پورت های شبکه و اسلات های آن است میکروتیک همیشه تمایل داشته تکنولوژی ها و ایده های روز دنیا را در نرم افزار و سخت افزار خود توسعه دهد.

علت اصلی محبوبیت تجهیزات و راهکارهای شبکه مبتنی بر میکروتیک این بود که طراحان و کارشناسان شبکه میتوانستند با هزینه های مقرون به صرفه، سناریو های پیچیده خود را که از قابلیت های متنوع لایه ۲ و ۳ شبکه همانند فایروال، تنطیم و کنترل ترافیک، ایجاد تونل های متنوع  و … بهره میبردند، بوسیله سیستم عامل میکروتیک به راحتی پیاده سازی نمایند.

مدارک رسمی میکروتیک

میکروتیک برای هر بخش از عملکرد سیستم عامل خود و آشنایی کاربران اقدام به تفکیک و ایجاد سر فصل های آموزشی نموده است که این سر فصل های آموزشی در ۶ گروه مختلف و در ۳ سطح تقسیم بندی شده است .
شرکت میکروتیک برخلاف شرکت هایی نظیر مایکروسافت ، سیسکو ، جونیپر و … صرفا جهت ارائه مدارک بین المللی اقدام به ایجاد سرفصل های آموزشی نکرده است بلکه جهت آموزش افراد برای آشنایی با این سخت افزار ها و ورود افراد متخصص در بازار کار و صنعت شبکه و فناوری اطلاعات و ترویج استفاده صحیح از سیستم عامل RouterOS اقدام به برگذاری دوره های آموزشی نموده است .

دوره های میکروتیک شامل ۶ عنوان آموزشی زیر میباشد که هر عنوان آموزشی به خودی خود یک سر فصل آموزشی به همراه دارد .
MTCNA – MikroTik Certified Network Associate
MTCRE – MikroTik Certified Routing Engineer
MTCWE – MikroTik Certified Wireless Engineer
MTCTCE – MikroTik Certified Traffic Control Engineer
MTCUME – MikroTik Certified User Management Engineer
MTCINE – MikroTik Certified Inter-networking Engineer

سخن آخر

با توجه به وضعیت اقتصادی فعلی و تحریم های موجود و با عنایت به مزایای میکروتیک مانند:یادگیری سریع و آسان،امکان کانفیگ در محیط گرافیکی،مقرون به صرفه بودن،امکان اخذ مدرک بین المللی در داخل کشور،امکان ایجاد لابراتور خانگی و خصوصی به دلیل ارزان بودن دیوایس ها و ….. در شرایط فعلی و در حال حاضر یادگیری میکروتیک یکی سریعترین مسیرها به سمت ورود به بازار کار شبکه می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می توانید از این استفاده کنید HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

بالا قالب وردپرس خبری آموزش طراحی فروشگاه فایل آموزش نصب قالب وردپرس قالب شرکتی X Corporate افزونه امنیتی iThemes Security Pro