قالب حرفه ای ووکامرس قالب وردپرس تخفیفات قالب وردپرس قالب وردپرس چیتا یک قالب فروشگاهی حرفه‌ای قالب فروشگاهی وردپرس سیسکو – netuzman

سیسکو

Cisco با توجه به جایگاهی که در سراسر دنیا دارد علاوه بر عرضه محصولات و خدمات، گواهینامه های فنی نیز صادر می کند که در بین متخصصین با نام مدارک سیسکو شناخته می شود. این مدارک به افراد و علاقه مندان به حوزه شبکه کمک می کند تا با شرکت در دوره های سیسکو و کسب این مدارک، آینده کاری و مالی خود را تامین کنند.

در بین تمامی مدارک سیسکو، مدرک CCNA و دوره مربوط به آن که دوره CCNA می باشد جزو یکی از پرمتقاضی ترین و پر طرفدار ترین دوره های آموزش شبکه به حساب می آید.

از اسفند ماه سال ۹۸ کلیه مدارک سیکو دچار تغییرات گسترده شد که میتوانید برای کسب اطلاعات کامل به اینجا مراجعه کنید.

دریافت مدرک CCNA به این معنیست که دارنده این مدرک از توانایی ها و مهارت های لازم برای کار با تجهیزات و سیستم های سیسکو برخوردار می باشد.

CCNA مخفف چیست؟

حتما تاکنون برای شما این پرسش پیش آمده است که CCNA مخفف چیست؟ این کلمه کوتاه شده عبارت Cisco Certified Networking Associate به معنای مدرک دستیار یا همکار متخصصان شبکه سیسکو می باشد.

دوره CCNA چیست؟

حال که با معنی کلمه CCNA آشنا شدید حتما پرسش بعدی شما این است که دوره CCNA چیست.

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که سیسکو برای متخصصان و افرادی که با روترها و تجهیزات سخت افزاری سیسکو کار می کنند دوره های آموزشی متنوعی را تدارک دیده است و در این بین دوره آموزشیCCNA و کسب مدرک CCNA، اولین قدم شما برای ورود به دوره های آموزشی سیسکو و در حقیقت دنیای Cisco می باشد و متخصصان IT و همچنین مهندسان شبکه، همگی می بایست کار خود را از این دوره شروع کنند.

در واقع دوره های سیسکو از شما متخصصی می سازد که قادر است کنترل روترها و سایر تکنولوژی ها وابسته به آن را در دست بگیرد.

این دوره زمینه آشنایی هر چه بیشتر شما با مفاهیم اصلی مربوط به شبکه یعنی نصب، پیکربندی و عملیاتی سازی روترها و سوئیچ ها را فراهم می سازد.

دوره CCNA شامل سرفصل های دیگری نیز هست که به طور خلاصه می توان به WAN، IP routing، LAN، مدیریت ترافیک شبکه، دیتا سنترها و زیر ساخت های امنیتی/مدیریتی/سرویس دهی اشاره کرد.

سخت افزار های شبکه سیسکو به عنوان پر سرعت ترین Router ها و Switch هایی شناخته می شوند که ظرفیت مدیریت ارتباطات و سرویس های شبکه متعلق به یک شرکت را دارند.

قابلیت های موجود در تجهیزات سیسکو به نحوی است که نه تنها کسانی که با آن کار می کنند از آن بهره می برند بلکه باعث بهبود تجربه مشتریان نیز می شود و این همان وجه تمایز Cisco از دیگر شرکت های تولید کننده تجهیزات شبکه می باشد.

در صورتی که شما دوره آموزشی خود را در یک مرکز معتبر و تحت نظر اساتید حرفه ای گذرانده باشید، پس از گذراندن این دوره به راحتی می توانید در آزمون بین المللی Cisco شرکت کرده و مدرک بین المللی آن را بدست آورید.

اغراق نیست اگر بگوییم که با اخذ مدرک بین المللی CCNA، شما از لحاظ شروع کار با مشکلی روبرو نخواهید بود.

امروزه شرکت های کوچک و متوسط و یا حتی شرکت های دولتی نیز از محصولات Cisco استفاده می کنند و بدیهی است که وجود چنین شرایطی موجب به وجود آمدن فرصت های شغلی بسیاری برای دارندگان مدرک CCNA چه در داخل و چه در خارج کشور شده است.

فرصت های شغلی دارندگان مدرک CCNA

از آن جایی که امروزه شرکت ها تقریبا تمامی عملیات و امور مربوط به خود را از طریق شبکه و اینترنت انجام می دهند، در نتیجه داشتن یک زیر ساخت شبکه کارآمد که بتواند از حملات هکرها نیز در امان باشد، برای تمامی شرکت ها ضروریست.

فردی که مدرک CCNA را اخذ می کند این اطمینان خاطر را به کارفرما می دهد که این فرد نه تنها می تواند امور مربوط به نصب، مدیریت و اجرای عملیات مربوط به شبکه را انجام دهد، بلکه ایمنی شبکه و انجام امور مربوط به عیب یابی و ارتقای شبکه نیز از جمله دیگر توانایی های اوست.

کافیست تا تنها به سایت های کاریابی مراجعه کرده و فرصت شغلی موجود برای دارندگان مدرک CCNA را مشاهده کنید و ببینید چه تعداد مشاغل هستند که پیش نیاز استخدام در آنان داشتن مدرک CCNA می باشد. به عنوان مثال در ادامه می توانید تا با برخی از این مشاغل آشنا شوید:

  • ادمین شبکه
  • کارشناس شبکه
  • کارشناس ارشد شبکه
  • مدیر فناوری اطلاعات (IT)
  • ادمین سیستم
  • کارشناس سیستم

مدرک CCNA نه تنها در ایران بلکه در دنیا جزو یکی از پر درخواست ترین مدارک حوزه IT می باشد و شما پس از کسب مدرک CCNA می توانید در دوره هایCCNP و CCIE شرکت کنید و با کسب هر کدام از این مدارک جایگاه شغلی و در آمد خود را بهبود بخشید.

CCNP سیسکو

از اسفند ماه سال ۹۸ کلیه مدارک سیسکو دستخوش تغییرات عمده شد و طبعاً دوره CCNP هم از این قاعده مستثنی نبود.برای اطلاع کامل از این تغییرات میتوانید به اینجا مراجعه نمایید.

در دوره های CCNP، تجربه کار با شبکه های پیچیده محلی و گسترده (LAN و WAN) ، بگارگیری پروتکل های مربوط به زیر ساختارهای شبکه های فیزیکی و مجازی در پروژه های مربوط به حوزه شبکه آموزش داده می شود.

 

کار و درآمد دارندگان مدرک CCNP

شما قطعا با مراجعه به سایت های کاریابی می توانید از فرصت های شغلی مدرکCCNP مطلع گردید. همچنین اگر قصد مهاجرت دارید و مایلید تا از میزان درآمد دارندگان این مدرک در خارج از ایران مطلع گردید Payscale.com منبع مناسبی برای شما خواهد بود.

در این زمینه فراموش نکنید که میزان سابقه و حرفه ای بودن جزو جمله عواملی هستند که در سطح درآمد دارندگان این مدرک تاثیر گذارند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می توانید از این استفاده کنید HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

بالا قالب وردپرس خبری آموزش طراحی فروشگاه فایل آموزش نصب قالب وردپرس قالب شرکتی X Corporate افزونه امنیتی iThemes Security Pro