قالب حرفه ای ووکامرس قالب وردپرس تخفیفات قالب وردپرس قالب وردپرس چیتا یک قالب فروشگاهی حرفه‌ای قالب فروشگاهی وردپرس چرا باید لینوکس بلد باشیم؟ – netuzman

چرا باید لینوکس بلد باشیم؟

برای بسیاری، لینوکس ‌سیستم عاملی وحشت‌آور است؛ خطرناک و تاریک! پر از دردسر و بدون هیچ نرم‌افزار کاربردی که تنها به درد افرادی خاص و متخصص می‌خورد. برخی در مورد لینوکس به گونه‌ای سخن می‌گویند که گویی سیستم عاملی است که از فضا آمده و مخصوص ‌آدم‌های فضایی است؛ اما آیا به راستی این گونه است؟واقعا چرا باید لینوکس بلد باشیم؟

شاید شما نیز کمی در خصوص سیستم عامل لینوکس و ویژگی‌های آن شنیده باشید و حتما به گوش شما نیز رسیده ‌که لینوکس، ‌سیستم عاملی وحشت‌آور، خسته‌کننده و بدون هیچ ابزاری است که در آن همه کار‌ها باید با وارد کردن دستورهایی صورت بپذیرد؛

سیستم عاملی که حتی با آن نمی‌توان موسیقی شنید و بازی کرد!

شاید در گذشته لینوکس، ‌چنین سیستم عاملی بوده، ولی در سال‌های اخیر همه چیز تغییر کرده ‌و اکنون سیستم عامل لینوکس، ‌سیستمی مدرن است که هیچ کاری نیست که بتوان در ویندوز و Mac انجام داد و بر روی لینوکس نتوان! امروز روز پایان دادن به شایعه‌ها و دروغ‌ها درباره لینوکس است.

آیا کار کردن با لینوکس به شدت سخت و دشوار است؟

از میان همه دروغ‌های شایع درباره لینوکس، این یکی از همه شایع‌تر است؛ سخت بودن کار با یک سیستم عامل، بستگی دارد! آیا لینوکس به شکل مطلق سخت و دشوار است؟ به هیچ وجه!

حتی می‌توان گفت، اگر از یک زاویه دید متفاوت نگاه کنید، لینوکس منطقی‌ترین سیستم عاملی است که تاکنون طراحی شده. همانند هر سیستم عامل دیگری؛ بنابراین، برای انجام کار‌ها در لینوکس، کافی است ‌راه انجام آن را فراگرفته باشید.

شاید سخت‌ترین بخش در نظر کسانی که این گونه از لینوکس سخن می‌گویند، فراگیری دستورهای لینوکس است؛ اما مجموع دستور‌هایی که اکنون در لینوکس برای انجام کارهای اساسی لازم است، به سختی به بیش از پنجاه دستور می‌رسد که فراگیری آن‌ها بسیار ساده است.

کافی است از خود بپرسید، ‌اکنون در ویندوز چند فرمان و دستور اجرایی ‌فرا‌گرفته‌اید؟ مسلما لینوکس سخت‌تر از ویندوز نیست!

مشکل‌ اینجاست که بسیاری از نو‌آموزان لینوکس با یک‌پیش فرض به سراغ این سیستم عامل می‌آیند: آن‌ها از ویندوز یا Mac می‌آیند. اگر انتظار دارید که لینوکس دقیقا مشابه این دو سیستم عامل عمل کند، به مشکل برخورد خواهید کرد؛

اما اگر لینوکس را‌ ‌سیستم عاملی منحصربفرد با رفتار‌ها و ابزارهای خاص خود ببینید، لینوکس حتی ساده‌تر از ویندوز و Mac نیز هست. کافی است به یاد داشته باشید که کار‌ها در لینوکس به روش لینوکس انجام می‌شود، نه الزاما به روش ویندوز.

آیا لینوکس قدیمی و زشت است

سخه‌های ساده لینوکس چندان چنگی به دل نمی‌زد، به ویژه در بحث زیبایی و گرافیک. همین امر منجر به آن شده ‌که بسیاری از لینوکس تصوری همچون DOS یا ویندوز ۹۸ داشته باشند، به ویژه کسانی که شاید سال‌های پیش یک بار به سراغ لینوکس رفته‌اند. آن روز‌ها لینوکس زشت و قدیمی بود، اما امروز… .

نکته اساسی ‌اینجاست که این روز‌ها لینوکس به اندازه‌ای در گرافیک و زیبایی پیشرفت کرده ‌که بدون هیچ شک و شبهه‌ای، می‌توان گفت که ویندوز و Mac را در این مسیر پشت سر گذاشته است.

اگر شما در ویندوز و Mac تنها با یک نوع واسط گرافیکی و دسکتاپ سر و کار دارید، در لینوکس بیش از ده واسط گرافیکی و دسکتاپ مستقل و متنوع وجود دارد که می‌توانید هر یک از آن‌ها یا همه آن‌ها را داشته باشید و محیط سیستم عامل خود را ‌هر گونه ‌می‌خواهید تغییر دهید.

برخی از این دسکتاپ‌ها مانند KDE به قدری زیبا و شیک طراحی شده‌اند که اگر یک بار از آن‌ها استفاده کرده باشید، آرزو می‌کنید ‌کاش ویندوز یا Mac نیز امکانات و زیبایی آن‌ها را داشته باشد.

این روز‌ها لینوکس زیبا‌ترین سیستم عامل موجود است، بدون هیچ شک و شبهه‌ای.

آیا در لینوکس حتما باید از COMMAND LINE بهره برد ؟

آنچه شما در ویندوز با نام cmd می‌شناسید، عینا در لینوکس با نام Terminal وجود دارد. دستور‌هایی خاص در این ترمینال اجرا شده و خروجی نهایی آن‌ها کاری است که کاربر خواسته است.

در قدیم رسم بر این بود که بیشتر کار‌ها در لینوکس با این ترمینال صورت می‌گرفت. هنوز هم برخی دستورها در آن اجرا می‌شود؛ اما نه اینکه همه دستور‌ها و کار‌ها تنها و تنها با استفاده از ترمینال انجام گیرد.

به‌‌ همان اندازه که واسط‌های گرافیکی لینوکس پیشرفت کرده‌اند، ۹۹ درصد امور در لینوکس نیز دقیقا مشابه ویندوز و Mac قابل انجام است. آن یک درصد نیز اموری هستند که انجام آن‌ها در ترمینال بسیار ساده‌تر و راحت‌تر است!

واقعیت این است که چنانچه به دستور‌های ترمینال و لینوکس آشنا باشید، در زمان بروز مشکل ‌‌می‌توانید به سادگی این مشکلات را حل و رفع کنید؛ اما ‌استفاده نکردن از ترمینال به معنی تعطیل کردن لینوکس نیست.

سخن آخر

این‌ها شایعاتی بود که شاید شما نیز از لینوکس شنیده باشید. واقعیت این است که با گذشت زمان استفاده از لینوکس به دلیل مزایایی که نسبت به ویندوز دارد،هم توسط کاربران عادی و علی الخصوص در سایتها و سرورها روز به روز بیشتر مورداستفاده قرار میگیرد.
شرکت‌های مختلف به دلایل متعددی از جمله افزایش امنیت خواهان جذب افراد متخصص در این زمینه هستند.
شرکت SpaceX برای متخصصین لینوکس جایگاه ویژه‌ای قائل است و آن‌ها را استخدام می‌کند. بله دیگر نیازی نیست حتما فضانورد شوید یا در فضا باشید تا یک ربطی به فضا داشته باشید. با یادگیری لینوکس هم می‌توانید بروید فضا!

پیشنهاد ما این است، ‌پیش از آنکه این شایعات و دروغ‌ها را باور کنید، خود سری به لینوکس زده و ماجرا را از خودش جویا شوید. این سیستم عامل بسیار راستگوست!

دوره(LPIC-1)

سازمان LPI ،بزرگترین مرجع بین المللی آموزش لینوکس می باشد، که در ۷ دوره مجزا متخصص لینوکس وشبکه های لینوکس تربیت می کند. دوره ۱-LPIC اولین دوره لینوکس این کمپانی است و پیش نیاز آن گذارندن دوره نتورک+ می باشد.

دوره ۱-LPIC شامل معرفی انواع سیستم عامل های لینوکس و نحوه کارکردن با خط فرمان لینوکس می باشد که با گذراندن این دوره کارآموز می تواند با تمامی نسخه های لینوکس از طریق خط فرمان ارتباط برقرار کند و تمامی توانایی هایی که یک کاربر لینوکس در سطح بین المللی از آن انتظار می رود را پشتیبانی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می توانید از این استفاده کنید HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

بالا قالب وردپرس خبری آموزش طراحی فروشگاه فایل آموزش نصب قالب وردپرس قالب شرکتی X Corporate افزونه امنیتی iThemes Security Pro